HR-Henry

Norges mest brukte HR-chatbot

Forenkler dialogen med de ansatte

En digital ansatt, eller en chatbot, i HR-avdelingen er en ansatt med stort potensial og kan være en god løsning når kostnader og effektivitet skal balanseres.

Chatbotten er effektiv og sjonglerer flere arbeidsoppgaver samtidig. Han arbeider døgnet rundt, alle dager og han har aldri kø utenfor døren sin.

Møt HR-Henry

HR-Henry sørger for at alle ansatte raskt får svar. Samtidig frigjør han tid for HR-medarbeiderne, som de kan bruke på mer kompliserte oppgaver.

Illustrasjon av dialog med HR-Henry om permisjon

Interaksjon og hjelp til å finne svaret

Chatbotten HR-Henry inviterer til en samtale som gjør det til en mer engasjerende opplevelse å få informasjon.

Hvis han får et spørsmål som er litt for generelt, stiller HR-Henry  deg oppfølgingsspørsmål. På den måten blir du veiledet til å finne riktig svar.

Han dekker i dag over 950 ulike problemstillinger. Alt fra spørsmål om ferie, permisjoner, sykefravær til velferdsgoder.

Han har godt utviklet språkforståelse, både på norsk og engelsk og forstår automatisk brukerens språk.

Les også:

Roboter er gode på noe. Mennesker på andre ting. Kombinasjonen er sterkest.

Torleiv Tengs-Pedersen

9 gode grunner til å ansette HR-Henry

Illustrasjon: HR-Henry i helfigur

9 gode grunner til å ansette HR-Henry

  1. Du unngår å bruke tid på repeterende spørsmål
  2. De ansatte bruker mindre tid til å lete i interne systemer
  3. Han har aldri kø og svarer med en gang
  4. Han er diskret og du er alltid anonym
  5. Han forstår kontekst og husker hva man har spurt om
  6. Han snakker både engelsk og norsk
  7. Han er ferdig trent på interne problemstillinger
  8. Stiller gjerne oppfølgingsspørsmål for å sikre at du får riktig svar
  9. Han er rettferdig – alle får samme svar

HR-HENRY HOS KUNDER:

Lurer du på noe om HR-Henry?

HR-Henry er ferdig trent og har forslag til svar på de aller fleste vanlige HR-spørsmål. De aller fleste ønsker likevel å gjøre noen tilpasninger. Det tar som regel 1-2 uker.

Den viktigste læringen skjer etter at HR-Henry har begynt å jobbe hos dere. Da får dere innsikt i hvilke små og store problemstillinger deres ansatte har i sin hverdag, og kan gjøre tilpasninger ut fra det.

Dere velger selv hvilke svar som skal vedlikeholdes automatisk basert på endringer i regelverket.

De andre svarene endrer dere selv gjennom et brukervennlig grensesnitt.

HR-Henry gir dere innsikt i hva de ansatt lurer på og når de lurer på  det. Den innsikten er gull verdt for å hjelpe HR-Henry til å bli en verdsatt kollega og dermed forbedre opplevelsen for de ansatte🙌

HR-Henry har blitt lært opp til svare  på over 1 300 problemstillinger. Han kan personalhåndboken på rams, men han har også lært mye om IT, fasiliteter, arbeidsutstyr og andre interne retningslinjer.

Siden han kan forstå og svare på så mye mer enn bare personalspørsmål kan HR-Henry brukes som startpunktet for internkommunikasjonen. I stedet for at de ansatte leter rundt i forskjellige menyer og oppslagsverk, kan de spørre HR-Henry, og han leder dem til riktig sted. 

Ja, han forstår brukerens språk. Stilles spørsmålet på engelsk og han har et engelsk svar, vil han gi det. Hvis ikke gir han svaret på norsk.

Nei, du kan fint ansette HR-Henry uten at du har en personalhåndbok fra Compendia.

Har dere personalhåndbok fra Compendia, kan dere redigere både personalhåndboken og chatbotten i samme løsning.

HR-Henry kan flytte inn på intranettet. Han kan også treffes på for eksempel Teams, Workplace og Messenger. I tillegg vil han selvfølgelig være tilgjengelig i personalhåndboken 😀

HR-Henry har ferdige svar både for statlig og privat virksomhet. Han forstår både engelsk og norsk. Han jobber i mange bransjer  og har bransjekunnskap innenfor transport, industri, utdanning, butikk, bank og mange flere.

HR-Henry er skalerbar. Det betyr jo flere spørsmål han får, jo mer nyttig vil han være for dere. Derfor passer HR-Henry best for virksomheter med mer enn 30 årsverk. 

HR-Henry er en digital ansatt som dere leier inn på månedlig/årlig basis. Prisen varierer med antall årsverk dere har. Ta kontakt med oss for et pristilbud. 

Dersom HR-Henry kun skal jobbe i personalhåndboken, trenger ikke IT å involveres.

For å få lykkes anbefaler vi at HR-Henry også blir tilgjengelig på Intranettet, Teams, Workplace og andre kanaler. IT må da involveres for å legge inn Css/Js kode eller gjøre noe konfigurasjon. Ta kontakt med oss for å tilsendt teknisk dokumentasjon.

Ta kontakt for mer informasjon

+47 51 77 08 00

tilgjengelig fra 08:00-16:00