Hvem er han?
AI-assistenten Medlems-Morten jobber med medlemsservice hos fagforeninger og fagforbund. Han bruker generativ kunstig intelligens (AI), er utrolig effektiv, alltid tilgjengelig og skikkelig god på enkle, gjentakende spørsmål. Derfor passer han perfekt til å jobbe sammen med de dyktige folkene på medlemsservice – han tar seg av mange, kjappe henvendelser, og de tar seg av de komplekse sakene.
Alle fagforeninger har medlemmer som prioriterer chat framfor e-post og telefon. I tillegg ønsker medlemmer rask respons på henvendelsene sine.
Fra søk til samtale
Medlems-Morten inviterer deg til en samtale. Han løfter brukeropplevelsen og sørger for å gjøre jakten på informasjon enklere.
Skulle han få et litt for generelt spørsmål, vil han stille oppfølgingsspørsmål. På den måten blir du veiledet til å finne riktig svar.
Med erfaring fra flere foreninger og forbund, har han lært seg å forstå medlemmene. Han kan alt fra forsikring, verving, innmelding, tariffavtaler, ferieloven, permitteringsregler, glemt passord og bytting av arbeidsgiver.
Medlems-Morten er trent til å svare på norsk, men med generativ AI kan han svare på det språket brukeren skriver.
Compendias hybridmodell
Ved å kombinere generativ AI med vår egen chatbot-modell får vi det beste av begge verdener. Vår AI-assistent bruker generativ AI gjennom Chat GPT sin språkmodell.
Generativ AI gjør at AI-assistenten forstår mer kontekst og lager mye bedre og mer skreddersydde svar. Medlems-Morten svarer rett og slett som et menneske. Det gjør at medlemmene finner svarene selv og sparer kundesenter og tillitsvalgte mye tid.
Hybridmodellen gir deg også en mulighet til å velge noen områder der AI-assistenten kun skal velge forhåndsproduserte svar, altså ikke genere svar ved hjelp av kunstig intelligens.
Vår modell gir dermed en optimal balanse mellom hastighet, kostnadseffektivitet, presisjon og kontroll, og selv om Medlems-Morten bruker generativ AI, er det ikke fritt fram. Det er du som bestemmer grunnlaget for svarene, enten det er bestemte nettsider eller andre dokumenter.
Vi har også installert digitale gjerder, et slags autovern, som sørger for at AI-assistenten ikke innleder rollespill eller finner på egne svar.
10 gode grunner til å ansette Medlems-Morten
- Medlems-Morten er alltid tilgjengelig og har aldri kø
- Han er en hybrid-modell og du har full kontroll
- Han har lang erfaring fra ulike foreninger og forbund
- Medlemmer og tillitsvalgte bruker mindre tid på å lete
- Han forstår kontekst, og husker hva du har spurt om
- Medlems-Morten bruker generativ AI og stiller oppfølgingsspørsmål
- Du unngår å bruke tid på repeterende spørsmål
- Medlems-Morten behandler alle spørsmål anonymt
- Han er rettferdig
- Han forstår brukerens språk
Ofte stilte spørsmål om Medlems-Morten?
Du velger selv hvilke tema som skal besvares av generativ AI. Disse temaene trenger ikke vedlikehold.
Det er også opp til deg hvilke svar som skal oppdateres automatisk av Compendia. Da vil for eksempel endringer i lovverket alltid vil være oppdatert.
De andre svarene endrer du selv gjennom et brukervennlig grensesnitt.
Medlems-Morten skjønner alle språk, men i predefinert modus svarer han kun på norsk. Med generativ AI kan dere velge selv hvilket språk han skal svare på, eller det språket medlemmet selv skriver på.
Medlems-Morten kan være tilgjengelig i de samme kanalene som medlemmene, som for eksempel på “Min side”.
Han plasseres gjerne på forbundet eller foreningens nettside. I tillegg kan også treffes på Messenger og Teams.
Medlems-Morten passer for alle fagforeninger og fagforbund, store som små.
Medlems-Morten ønsker å være fast ansatt og lønnen hans avhenger av hvor mange medlemmer han skal hjelpe. Ta kontakt med oss og vi gir deg et pristilbud.
Ja, Medlems-Morten kan integreres i medlemssystemet, uavhengig av leverandør.
Ja, man får innsikt i hva medlemmene spør om. Gjennom denne innsikten kan medlemskommunikasjonen forbedres.