Medlems-Morten

Fagforeningenes digitale hjelper

Hvem er han?

Medlems-Morten jobber med medlemsservice hos fagforeninger og fagforbund. Han er utrolig effektiv, alltid tilgjengelig og skikkelig god på enkle, gjentakende spørsmål. Derfor passer han perfekt til å jobbe sammen med de dyktige folkene på medlemsservice – han tar seg av mange, kjappe henvendelser, og de tar seg av de komplekse sakene. 

Alle fagforeninger har medlemmer som prioriterer chat framfor e-post og telefon. I tillegg ønsker medlemmer rask respons på henvendelsene sine.

9 gode grunner for å ansette Medlems-Morten

Medlems-Morten full høyde. Illustrasjon.
  1. Medlems-Morten er alltid tilgjengelig og har aldri kø
  2. Han har lang erfaring fra ulike foreninger og forbund
  3. Medlemmer og tillitsvalgte bruker mindre tid på å lete
  4. Han forstår kontekst, og husker hva du har spurt om
  5. Medlems-Morten stiller oppfølgingsspørsmål
  6. Du unngår å bruke tid på repeterende spørsmål
  7. Medlems-Morten behandler alle spørsmål anonymt
  8. Han er rettferdig, gir samme oppmerksomhet og svar 
  9. Selv om han er en chatbot, forstår han både norsk og engelsk

Les også:

Fra søk til samtale

Chatbotten Medlems-Morten inviterer deg til en samtale. Han løfter brukeropplevelsen og sørger for å gjøre jakten på informasjon  enklere.

Skulle han få et litt for generelt spørsmål, vil han stille oppfølgingsspørsmål. På den måten blir du veiledet til å finne riktig svar.

Med erfaring fra flere foreninger og forbund, har han lært seg å forstå medlemmene. Han kan alt fra forsikring, verving, innmelding, tariffavtaler, ferieloven, permitteringsregler, glemt passord, bytting av arbeidsgiver.

Medlems-Morten snakker flytende norsk og engelsk, har et godt språkøre og forstår automatisk brukerens språk.

Gjennom chatbotten har vi fått bedre forståelse for hva medlemmene er opptatt av, og når de trenger å komme i kontakt med oss.

Bjørn Mietinen
HK i Norge

Profilbilde Bjørn Mietinen

Hils på Medlems-Mortens bror

Medlems-Mortens bror, HR-Henry, elsker å prate. Hver uke har han tusenvis av samtaler med ansatte i norske virksomheter. 

I løpet av sin 3 år lange arbeidskarriere, har han blant annet sugd til seg nyttig info om IT, fasiliteter, arbeidsutstyr, interne retningslinjer og lært seg personalhåndboken på rams.

Når HR-Henry ansettes, slipper kollegaene hans å forholde seg til jungelen av menyer og systemer på arbeidsplassen.

Lurer du på noe om Medlems-Morten?

Medlems-Morten er ferdig trent og har forslag til svar på mange vanlige spørsmål. De aller fleste har behov for å gjøre en del tilpasninger i tillegg. Det varierer hvor lang tid denne prosessen tar, men det tar som regel minimum 2-3 uker.

Den viktigste læringen skjer etter at Medlems-Morten har begynt i jobben. Da får du innsikt i hvilke små og store problemstillinger medlemmene har, og kan gjøre tilpasninger ut fra det.

Du kan selv velge hvilke svar som skal oppdaterers av Compendia. Da vil for eksempel endringer i lovverket alltid vil være oppdatert.

De andre svarene endrer du selv gjennom et brukervennlig grensesnitt.

Medlems-Morten kommer ferdig trent til å forstå 1100 problemstillinger. Han har jobbet flere år i fagforeninger og har lært seg å forstå medlemmene. Han kan alt fra forsikring, verving, innmelding, tariffavtaler, ferieloven, permitteringsregler, glemt passord, bytting av arbeidsgiver.

Ja, han forstår brukerens språk. Stilles spørsmålet på engelsk, og han har et engelsk svar, da vil han svare på engelsk. Hvis ikke, vil han svare på norsk.

Medlems-Morten kan være tilgjengelig i de samme kanalene som medlemmene, som for eksempel på «Min side».

Han plasseres gjerne på forbundet eller foreningens  nettside. I tillegg kan også treffes på Messenger og Teams.

Medlems-Morten passer for alle fagforeninger og fagforbund, store som små. 

Medlems-Morten ønsker å være fast ansatt og lønnen hans avhenger av hvor mange medlemmer han skal hjelpe. Ta kontakt med oss og vi gir deg et pristilbud.

Ja, Medlems-Morten kan integreres i medlemssystemet, uavhengig av leverandør.  

Ja, man får innsikt i hva medlemmene spør om. Gjennom denne innsikten kan medlemskommunikasjonen forbedres.

Mer informasjon, demo eller pristilbud

Send oss noen ord

Felt merket med * må fylles ut.

+47 51 77 08 00

tilgjengelig fra 08:00-16:00