Compendia forenkler arbeidsdagen​

Solid kundeportefølje i hele Norge

Siden 1993 har Compendia jobbet for å forenkle hverdagen til mange gilde kunder. I løpet av årene har vi fått bryne oss på spennende prosjekter og utfordrende oppdrag – og vi er alltid klare for flere.

Kunderelasjonene våre er lange, og vi leverer løsninger til store og små virksomheter, statlige foretak, myndigheter og organisasjoner. Uavhengig av størrelse, bransje og styringsform har kundene våre noe til felles: en enklere arbeidsdag.

Noen av våre kunder

Et lite utvalg av våre kundeprosjekter innen:

Kvalitetsstyring og sertifisering

SR-bank vil være kundenes allierte i bærekraftskiftet. Nå er de en av få sparebanker i landet som er sertifisert i henhold til ISO 14001.

Det er ikke rom for feil når Prosjektil leder, tegner og beregner bygg- og anleggsprosjekter. Til tross for et kontinuerlig fokus på miljø og kvalitet, ønsket rådgivningsselskapet å bli enda bedre.

Etter flere år i høygir oppsto behovet for Æventyr  å sette en fot i bakken, få overblikk og sette ting i system.
For å kunne fortsette å sikre god kvalitet i alle ledd, og samtidig ivareta miljøet, tok ledelsen en strategisk beslutning om å sertifisere Æventyr etter ISO 14001, samt kvalitetsstandarden ISO 9001.

ISO-sertifikatet ble en bekreftelse på at Norges største, private aktør innen nevrokirurgi leverer kvalitet i alle ledd.

Med avanserte maskiner, et vidt spekter av produkter og en kundeliste som strekker seg over flere markeder, er Haaland Tynnplate avhengig av å ha et HMS- og kvalitetssystem som hjelper dem i arbeidshverdagen.compedna

Det internasjonale energiselskapet Gasum ønsket å skape en felles sikkerhetskultur uavhengig av produkt, og på tvers av landegrenser.

De fant løsningen i Compendias kvalitetssystem.

Med en rekke bærekraftige tiltak på plass, ble sertifisering etter to internasjonale stander en naturlig videreføring av Hurtigruten Svalbard miljøengasjement. 

Parkeringsselskapet Onepark trives best når konkurrentene ligger milevis bak.

I 2013 var selskapet først ute med automatisk kameralesing av bilskilt i 2013. Åtte år senere er de landets første parkeringsaktør på vei mot både ISO 9001 og 14001-sertifikat.

Avvikssystem

Fra offer til kriger hjelper unge voksne med å se muligheter og bygge drømmer, men trengte selv hjelp til å få kontroll over feil og avvik.

Derfor gjorde daglig leder Linda Øye noe av det hun kan best: hun ansatte noen som er bedre enn seg selv.

Medlemsservice

– Det skal være enkelt å kontakte oss, få svar, søke opp tillitsvalgte, finne tariffavtaler og navigere i medlemssystem og medlemsfordeler.

Industri Energi satser digitalt for å sikre medlemmene det beste tilbudet.

I arbeidet med å skape landets beste medlemsservice har HK Norge tatt i bruk et helt spesielt kommunikasjonsverktøy: en chatbot som løser 92 prosent av alle innkomne hendelser.

Med Compendia Avstemning fant Fagforbundet en løsning som økte valgdeltakelsen og automatiserte avstemningsløpet, samtidig som GDPR og personvern ivaretas.

Helt i starten av 2021 ansatte HK i Norge chatbotten Sidsel. Hovedmålet var å forbedre medlemskommunikasjonen. I tillegg har de fått en bonus i form av unik innsikt i medlemmenes problemstillinger og behov.

NTL ønsket at selve brukeren og skulle styre utviklingen.

Resultatet ble ikke bare nytt design og nytt oppsett – fagforbundet endte også opp med en ny ansatt. 

Enkle, gjentakende spørsmål burde vel kunne besvares raskt og med få ressurser?

Det var utgangspunktet og hypotesen til Parat da de begynte å vurdere en chatbot.

Henry

Med opp mot hundre enheter, mange ulike typer lederstillinger og -funksjoner, kan Universitet i Stavanger være en kompleks virksomhet å orientere seg i. 

For HR-avdelingen har det derfor vært et mål å gi de ansatte verktøy for å orientere seg i jungelen av informasjon, systemer og håndbøker.

Det var ikke en digitaliseringsenhet som satt i førersetet da Høgskulen på Vestlandet ansatte chatbotten HR-Henry. Initiativet kom direkte fra HR-avdelingen, som ønsket å frigjøre tid, samt hjelpe ansatte og ledere til å raskere finne informasjon i ulike håndbøker.

Et intranett inneholder svar på mange spørsmål, men utfordringen er å finne dem.

SR-Banks løsning ble å ansette HR-Henry. I løpet av få måneder hadde han over 1300 samtaler med de ansatte, og 76 prosent fikk svaret de lette etter. 

Personal & ledelse

Innovasjon og bærekraft er to sentrale prinsipper som gjennomsyrer forsikringsselskapet Fremtind.

Viljen og evnen til å ta i bruk nye verktøy har blant annet gitt mer selvstendige ansatte, ny innsikt og  bedre oversikt.

Statsbygg ønsket å samle all informasjon på ett sted, med en struktur og søkefunksjon som gjør det enklere for de ansatte å finne svar.

– Det har forenklet arbeidshverdagen for HR, ledere og ikke minst de ansatte, sier HR-rådgiver Mari Klevgård.

Kompliserte arbeidsplaner og korte tidsfrister er kjennetegn på ressursplanleggingen i mange bedrifter, blant annet hos ABB. For å skape større trygghet hos lederne, inviterte de lederne på kurs med Mette fra Compendia.

For hva er det egentlig mulig å avtale lokalt, og hvordan gjør man det?