PSST! HR-Henry snakker engelsk
HR-Henry har i løpet av høsten vært på språkkurs og snakker nå engelsk like bra som norsk.
Automatisk språkdeteksjon
HR-Henry forstår automatisk brukerens språk og svarer tilbake på samme språk. Alle svar som Compendia vedlikeholder vil alltid finnes både på norsk og engelsk.
Gevinster:
1. HR-Henry gir tilpasset informasjon
Både engelsk- og norskspråklige bruker samme chatbot og får svar tilpasset sitt språk. Skal det lenkes til forskjellige plasser på intranett, basert på språk, fikser HR-Henry det. 🙂
2. Bruk språket du er komfortabel med
Mange bedrifter har engelsk som sitt arbeidsspråk. Ikke alle er like komfortable med å stille spørsmål om ferie, permisjoner, sykdom osv. på engelsk. Brukerterskelen blir lavere fordi det er mulig å stille spørsmålene på norsk, selv om HR-Henry bare har engelske svar tilgjengelig. Det samme gjelder utenlandske arbeidstakere i Norge. De kan stille spørsmålet på engelsk og få svarene på norsk.
Eksempel 1: Brukeren stiller et spørsmål på engelsk
HR-Henry forstår hva du spør om. Finnes det er et engelsk svar tilgjengelig, får du det. Hvis ikke, svarer HR-Henry på norsk.
Eksempel 2: Brukeren stiller et spørsmål på norsk
HR-Henry forstår at du spør på norsk. Finnes det et norsk svar på problemstillingen, vil du få det. Hvis ikke, vil HR-Henry svare på engelsk.
Vi håper du er like begeistret som oss over at HR-Henry har lært seg et nytt språk! Har du spørsmål om dette eller om HR-Henry generelt, ta kontakt med en av oss i Compendia.