Henry + generativ AI = Superverktøy

Henry har vært gjennom en stor oppgradering og tar nå i bruk generativ AI for å gi deg bedre svar.

Kunstig intelligens endrer måten vi jobber og kommuniserer på. Dører vi knapt visste fantes for kort tid siden, står nå vidåpne.

Nå har du mulighet til å fortsette på AI-reisen, med Henry som reisefølge. Er du klar?

AI-hjelperen Henry

Chatbotten Henry finnes i dag i ulike varianter og med ulike navn, men jobben til den digitale kollegaen din er alltid det samme: svare på rutinespørsmål, spare ansatte for tid og gi gode og raske svar.

Nå kommer altså dette fantastiske digitale verktøyet i en oppdatert versjon, chatbot-funksjonen er kombinert med kraften fra en avansert språkmotor, altså generativ AI.

Nye Henry kan forstå mer kontekst og bruker Chat GPT sin språkmodell. Det gjør at han lager mye bedre svar. Der gamle Henry gir et forhåndsprodusert svar, eller bare viser til hvor du kan finne mer informasjon, kan den nye Henry gi deg et skreddersydd og mer personlig svar. Han svarer rett og slett som et menneske, ikke en chatbot.

Gammel chatbot forstår spørsmålet ditt og gir et forhåndsprodusert svar i retur. Ny AI-assistent forstår spørsmålet ditt bedre og lager et svar selv.

“Den digitale AI-hjelperen får kun svare fritt innenfor klart definerte rammer, og det er du som bestemmer hvilken informasjon han har tilgang til.

I trygge rammer

Selv om Henry er koblet til generativ kunstig intelligens, er det ikke fritt fram. Han har kun tilgang til den informasjonen du gir han lov til å boltre seg i.

Vi slipper rett og slett generativ AI fri i en lukket boks. AI-hjelperen får kun svare fritt innenfor klart definerte rammer, og det er du som bestemmer hvilken informasjon han har tilgang til. Dette kan være bestemte nettsider eller dokumenter.

Du kan også velge deg områder der du fortsatt vil ha full kontroll på hvordan Henry svarer, for eksempel juridisk innhold. Du kan altså velge det beste fra to verdener.

I tillegg har vi satt inn en grense, et autovern, slik at Henry holder seg i den veibanen han skal være. Sikkerhetsmekanismer sørger for at han holder seg til tema og ikke blir fristet til å diskutere sensitive tema eller gå inn i rollespill med ansatte.

Du har kontrollen.

Mindre vedlikehold

Henry, versjon generativ AI, er også raskere og lettere å sette opp. Der en chatbot må vedlikeholdes og fylles på med svaralternativer, krever en AI-bot minimalt med vedlikehold.

Svarene fra en vanlig chatbot er altså laget av mennesker, mens med generativ AI blir svarene laget på direkten ut fra informasjonen AI-hjelperen har fått tilgang til. Du sitter i førersetet og kan bestemme om og hvor du ønsker å ta i bruk denne teknologien.

Enklere og tryggere blir det ikke.

Vil du vite mer? Ta kontakt med Marte eller Solvor i Compendia.

Marte Hagerup Røken

Marte lite

Solvor Aasland

Portrettbilde av Solvor

Me snakkes snart!

ME snakkes snart!!