Vet medarbeiderne hva som gjelder på arbeidsplassen? Finner de svar på det de lurer på eller er informasjonen spredt i flere systemer og mangler kvalitetssikring?
Når personalhåndboken er lett tilgjengelig og søkbar får ansatte raskt svar på hvilke rettigheter og plikter de har som arbeidstakere. Personalhåndboken skal derfor være integrert i virksomhetens intranett. Den ansatte skal slippe å forholde seg til flere søkefelt. Ett søk bør gi treff på alle interne sider. Sørg i tillegg for en løsning hvor brukeren slipper å oppgi passord.
En god løsning for å lette tilgangen til personalhåndboken vil være å etablere en chatbot som svarer på HR-spørsmål i meldingstjenester. En slik chatbot kan gjøres tilgjengelig på intranettet, Messenger eller Skype.
I virksomheter hvor mange av de ansatte jobber ute eller er på reise, kan personalhåndboken være tilgjengelig via en App og på den måten sikre at alle ansatte har tilgang til samme informasjon.
Når personalhåndboken er lett tilgjengelig og søkbar får ansatte raskt svar på hvilke rettigheter og plikter de har som arbeidstakere. Personalhåndboken skal derfor være integrert i virksomhetens intranett. Den ansatte skal slippe å forholde seg til flere søkefelt. Ett søk bør gi treff på alle interne sider. Sørg i tillegg for en løsning hvor brukeren slipper å oppgi passord.
En god løsning for å lette tilgangen til personalhåndboken vil være å etablere en chatbot som svarer på HR-spørsmål i meldingstjenester. En slik chatbot kan gjøres tilgjengelig på intranettet, Messenger eller Skyp/chatbot/hr-henry/e.
I virksomheter hvor mange av de ansatte jobber ute eller er på reise, kan personalhåndboken være tilgjengelig via en App og på den måten sikre at alle ansatte har tilgang til samme informasjon.